من أنا؟؟؟؟؟؟؟؟




من أنا ... ماذا فعلت في هذه الدنيا... أين بصماتي ... اذا توفيت الان هل أحد سيذكرني في الدنيا.... هل سأجد شيئا فعلته في دنيتي يعينني و ينقذني في اخرتي .... ماذا أنتظر ... الحمد لله الذي رزقني بالكثير من نعمه التي تؤهلني أن أكون خليفته في أرضه و لكن لماذا لم أستغل كل هذه النعم حتى الان ..... انني اشعر انني عندي القوة والعزيمة و الادراك أن أفعل الكثير و أخرج مما أنا فيه .... ياربي أعلم أن نعمك علي كثير وأعلم أيضا أنك كنت معي في أحلك المواقف ... أعلم أنك رحيم... وأعلم أن ذنوبي كثيرة فأستجيرك برحمتك أن تدلني على الطريق و ان توهبني الهمة لكي أؤدي مهمتي التي خلقتني لها في هذه الحياة ... اللهم اجعلني ممن يجيبون عن هذا السؤال ب..........أنا خليفة الله في الأرض

4 comments:

سمكه واحده يقول...

يااااااااااااارب
بظبط ده كل اللي عايزه اقوله
جزاكي الله كل خير بجد
اللهم امين واستجب الدعاء
ياربي اعلم ان نعمك علي كثير
فأستجيرك برحمتك ان تدلني علي الطريق

اللهم امين
ربنا يكرمك ويوفقك اللي ما فيه الخير اللهم استخدمنا
تحياتي

maha zein يقول...

مبروووووووووووووووووووووووووووووووك يادودو التمبليت الجديد
مبروك الجمال ده
واختيار موفق جدا
لدرجة اني بحقد عليكي عشان عوزة منده
بعدين اختيار الصورة موفق جدا مع الموضوع
طفل لسة مولود
لسة مبداش حياته
لسة ماعندوش ذنوب
رب اغفرلنا ذنوبنا جميعا
بس صدقيني يا ندي لو فكرتي كويس هتلاقي روحك بالفعل قدمتي حجات كتير
طبعا احنا مهما عملنا مش هنكون وفينا حق الله عهلي نعمه واحدة من نعمه
بس يكفي الطيبة اللى في قلبك
ويكفي حبك للمساعدة واحترامك لذاتك وللناس اللى انا اشهد بيه
بجد انتي حد محترم جدا
وانا افتخر انك صديقيتي
وبيتهيقلي يعني كفاية انك لما تموتي الناس تفتكر اني صحبتك
شوية غرور بقه ما انا مضايقة انا دلوقت ولازم اتغر بقه
يا شيخة امشي كده بلا بتاع بقه

غير معرف يقول...

يارب يتسجيب ليكى ولينا
اللهم امين

الازهرى يقول...

اللهم امين

طريق الحق معروف ولكن سلوكه صعب
لان النفس تأباه تماما كما ان الميطين بنا قد ابتعدوا عنه كثيرا

ولذلك يجب ان نحاول ولا نستسلم للموجة السائدة وان كان هذا سيكون شاقا

تحياتى دوما

إرسال تعليق