يلا بينا... مين يجي معايا؟؟؟


غريبة جدا ...
على طول حسة بملل و نفسي أعمل حاجة جديدة تحسسني بنفسي و ان لية قيمة في الدنيا دي. و الحاجة دي مش بتخلص كدة بسرعة لأ انا نفسي تكون حاجة تتولد على ايدي و اشتغل عليها لحد لما اشوفها بتكبر شوية بشوية... وكمان الحاجة دي تملا كل و قتي و متخليش عندي و قت فراغ أبدا و في نفس الوقت اكون بارضي بيها ربي و بكون بعمر في الارض زي ما ربنا عايزني بالضبط

أنا لسة ما فكرتش في حاجة معينة و مش عايزه أفكر لوحدي فقلت احتمال يكون في ناس كتير زيي كدة و عايزين يعملوا حاجة ... طيب بدل مافكر لوحدي ماتيجي نفكر سوى في حاجة نعملها مع بعض من بيتنا "عشان ميبقاش الخروج من البيت لينا يعوقنا عن اننا نعمل مشروعنا " و كمان هتلاقي في مننا بنات وبتشتغل ...و كل و احد فينا هيكون عارف حاجه غير التاني وليه تخصص غير التاني فهنجمع خبرات كتيرة

تيجوا نفكر احنا ممكن نعمل ايه ؟؟

6 comments:

mohamed ghalia يقول...

على طول حسة بملل و نفسي أعمل حاجة جديدة تحسسني بنفسي و ان لية قيمة في الدنيا دي. و الحاجة دي مش بتخلص كدة بسرعة لأ انا نفسي تكون حاجة تتولد على ايدي و اشتغل عليها لحد لما اشوفها بتكبر شوية بشوية... وكمان الحاجة دي تملا كل و قتي و متخليش عندي و قت فراغ أبدا و في نفس الوقت اكون بارضي بيها ربي و بكون بعمر في الارض زي ما ربنا عايزني بالضبط
تعرفى محدش هيقدر يقولك عشان انتى الوحيدة الى عارفه قدراتك وانتى الوحيدة الى عارفه ايه
أنا عن نفسى لو قعدت أقرأ طول عمرى مش همل
بمل بس من كتب الدراسة ههههههههه
أسيبك بقى عشان أروح أكمل مذاكرة
ربنا يعينك وبالتوفيق
دمتِ فى سعادة

Unknown يقول...

لو تقصدي مشروعات خيرية ممكن تدعي لحملات الكترونية و تحاولي تنشريها

maha zein يقول...

اقولك يا ندي حاجة تشغل وقتك وتبقه صدقة جارية وكمان تاخدي عليها حسنات وتخليكي كمان مثقفة
اختاري اي موضوع ديني يهمك
مثلا اختاري موضوع النمص او موضوع الغناء او موضوع النميمة
وابحثي عنه كويس علي النت
وجمعي الادلة المقنعة بحرمانيته
واكتبي ورقة بالادلة دي بأسلوبك ويا ريت تكون مؤثرة
وبعدين انشريها علي مدنتك
وابعتيها في ميل لصحابك
وبعدين اطبعيها وصوريها وفرقيها في المترو
هتحسي بكمية سعادة لا تقدر
وهتكون ليكي صدقة جارية
ومنك هتفهمي دينك صح
يا رب تكن فكرة حلوة
وحشتيني اوي
بس انا الايام دي مزنوقة اوي

blue-wave يقول...

اى حاجه تشغل الوقت وترضى ربنا هاتبقى كويسه طبعا
ربنا معاكى

yassmina يقول...

ana shayfa eno kol ellu enty olty 3aleeh da aktaar 7ga momken te7a2a2ha heya el gawaaaz , then fill ur time with the activities elli olteleek 3aleha abl keda :)

Blue Berry يقول...

mashy ya yassooo :D:@ shorkran 3ala elma3looma, we belnesba lelactivities elly etkalemna 3aleeha .... isa rabena ye2addarny ba2a...pray 4 me :)j

إرسال تعليق